Moje Muzeum Pocztówek 80.Salamon Ewa

Kartki na Boże Narodzenie autorstwa Ewy Salamon /1935-2011/.

Ewa Salamon znana ilustratorka książek dla dzieci ukończyła warszawską ASP w 1960 r.Obroniła dyplom w pracowni prof. Jana Marcina Szancera. W pracy zawodowej zajmowała się głównie projektowaniem plakatów, pocztówek i kalendarzy.

Kilka m-cy temu zdarzyło mi się nabyć piękny zestaw/ z 1971 r./, 9-iu kartek bożonarodzeniowych jej autorstwa opakowany w opaskę z szarego papieru zamiast obwoluty. Kartki te urzekły mnie bajkowymi kolorami czerwieni, błękitu, złota , sepii…Mam nadzieję, że spodobają się też śledzącym mój blog. Oto one:

1.Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Św.Mikołaj /w środku, ze spadochronem z czerwoną czaszą/w eskorcie 6-iu pomocników ląduje na Ziemi.

ewa-salamon_0001

2.Mikołaje z choinkami , na czubkach których usiadły ptaszki.

mp-salamon2

3.Jedna z choinek , prócz tradycyjnych bombek i dwu aniołków , dodatkowo ozdobiona jest zwierzątkami.

mp-salamon3

4.Taniec radości Św. Mikołajów przed drugą choinką, ozdobioną ptaszkami.

mp-salamon4

5. Św.Mikołaje z workami pełnymi prezentów uzgadniają kolejność odwiedzin mieszkań.

mp-salamon5

6.Są już w różnych miejscach budynku.

mp-salamon6

7.Trzej Królowie pozują do zdjęcia, przed wyruszeniem do Stajenki.

mp-salamon7

8.Wędrującym Trzem Królom prócz niezliczonych gwiazd towarzyszy Księżyc.

mp-salamon8

9.Maryja z Dzieciątkiem ,wołem, konikiem ,ptaszkami i aniołkami tuż przed przybyciem Trzech Króli.

mp-salamon9

Za kilka dni Wigilia i Boże Narodzenie, i z tej okazji czytelniczkom i czytelnikom mojego bloga życzę błogosławionych Świąt. Do spotkania w Nowym Roku 2017.

3 thoughts on “Moje Muzeum Pocztówek 80.Salamon Ewa

  1. Muszę się pochwalić,że na pocztówkę autorstwa Ewy Salamon z poz.1 natknąłem się w świątecznym cyfrowym wydaniu Gazety W.Ten wywiad z Panem bardzo mnie zaskoczył.

    Lubię to

  2. Nie rozumiem dlaczego zaskoczył?Kulisy wywiadu były następujące:Otrzymałem maila z redakcji Gazety, od Pani dziennikarki informującej mnie,że natknęła się na mój blog o pocztówkach który jej się spodobał,a szczególnie Wpis 37.Jednocześnie zapytała czy zgodzę się rozmowę o kolekcji i na pokazanie kilku kartek świątecznych na łamach Gazety online.Wyraziłem zgodę na spotkanie.Pani dziennikarka przyjechała do mnie.Odbyliśmy sympatyczną rozmowę o kolekcji i wybraliśmy 10 kartek do pokazania.Po ukazaniu się wywiadu otrzymałem do niego link : http://wyborcza.pl/56,75410,21167030,boze-narodzenie-do-wyslania-bliskim-obejrzyj-z-nami-stare-pocztowki.html. Wystarczy kliknąć w ten link i ukaże się rozmowa-wywiad.

    Lubię to

Skomentuj

