Moje Muzeum Pocztówek 42. Humor na pocztówkach i na zdjęciach

Humor na pocztówkach i na  zdjęciach.

Humor na pocztówkach jest ulubionym moim tematem i postaram się zamieścić w przyszłości jeszcze jeden wpis z niepoważnymi obrazkami.

1.i 2. Dwie pocztówki z subtelnym humorem angielskim. Zamieszczam swobodne tłumaczenie opisu tych pocztówek.

IMP Ptaszek IMPślina

Pierwsza, z lewej,  Bobby:,,Proszę Pani, przyniosłem z powrotem twojego ptaszka”

Pani : ,,Ale to jest kot, a nie ptaszek- ! ”

Bobby:,,Tak proszę Pani – ale ptaszek jest w środku.”

Druga, z prawej, ,, Dla wypowiedzenia walijskiego LL : Usytuuj czubek języka naprzeciw górnych frontowych zębów i dmuchnij mocno…”

3. Pocztówka dla chirurgów: Pozdrowienia ze zjazdu!!!. Rys. Jerzy Kurczak

IMPszycie

4.Pozdrowienia z Warszawy.Wydawnictwo ,,Konkret” Warszawa

IMP Warszawa

5.Pocztówka :,, Drodzy Przyjaciele”,dla osób, którym trudno napisać parę zdań pozdrowień. W prezentowanej wystarczy      niepotrzebne skreślić. Tekst-J.Wittlin, Proj.graf.B.Butenko

IMPdrodzy

6.,,Pozdrowienia z Tatr”Rysował :Mirosław Andrzejewski. Obawiam się, że w niedalekiej przyszłości pocztówka ta straci swój komizm. Będąc z żoną, w sierpniu zeszłego roku w Krakowie, pojechaliśmy na jeden dzień do Zakopanego. Nieprzygotowani na górską wycieczkę/miałem buty do biura!./, zdecydowaliśmy się tylko na spacer Doliną Kościeliską. Była  zatłoczona aż do Hali Ornak , jak deptak w kurorcie!

IMP pozdrowienia

7.Pocztówka z gorzkim humorem: ,,Wytrwałości w realizacji planu Balcerowicza” Wydana przez ,,Absurd” Warszawa

IMP Balcerek

8.Lenin na klęczkach!!! Rysował Andrzej Mleczko

IMP Lenin

9. i 10.Dwie karykatury autorstwa Lesława Kuczerskiego ./zdjęcia/

IMP Tusk IMP Król

Pierwsza z lewej: Prezydent Francji i Kanclerz Niemiec niosą Tuska do Brukseli. Długie nosy/Tusk bije pod tym względem niosących!/ to nawiązanie do bajkowego Pinokia o czym uświadomiła mnie ,moja córka. Gdyż nigdy nie przeczytałem tej bajki!

Druga  karykatura powstała zupełnie przypadkowo : W ostatnich dniach maja br  zapałaliśmy ciekawością sprawdzenia jak podróżuje się pociągiem ,,Pendolino”. Wybraliśmy trasę do Gdańska. Pociąg troszkę nas rozczarował. Ciasno jak w samolocie  i zupełnie nie odczuwa się max.szybkości 160 km/godz. Kwaterując w Gdańsku wybraliśmy się na wycieczkę do Oliwy i do Sopotu by otrzeć się o jakiegoś cylebrytę. Niestety, był to 5 czerwiec i jeszcze nie dojechali. Spotkaliśmy natomiast na tzw. Monciaku karykaturzystę L.Kuczerskiego . Obejrzeliśmy cały cykl powstawania karykatury, a że trwał 1/2 godz to rozbolały mnie nogi , więc zasiadłem na krzesełku, które zwolniła wcześniej portretowana młoda osóbka. I tak narodził się mój wizerunek/w oryginale 30 x 40 cm/. A skąd: Król? Otóż w trakcie rysowania karykaturzysta rozmawia z modelem wypytując o hobby. Moja poprzedniczka wyznała, ze lubi jazdę konną więc umieścił ją na koniku , mnie mianował królem. Szkoda, że zapomniał o koronie!

11. i 12. Dwie pocztówki związane z ważną czynnością jak to określa serialowy Ferdek czyli z wypróżnianiem. Kilka lat temu jedna z sieci handlowych działających w Polsce radziła kasjerkom zakładanie pampersów. Okazuje się ,że sprawa nie jest nowa i nie dotyczy tylko Polski o czym świadczy załączona/pierwsza z lewej/ francuska pocztówka-obieg 23.08.1978r. z napisem: ,,Produkować, produkować…stale produkować…”.Pocztówka z prawej ,krajowa-rys. Sławomir Makal.

IMPszwaczki IMP wc

Pocztówki z poz.:5,6 i 11 są po obiegu pocztowym.

W następnym Wpisie : Wieś ,rolnictwo a może folklor?

12 uwag do wpisu “Moje Muzeum Pocztówek 42. Humor na pocztówkach i na zdjęciach

    1. Każdy zamiar zbierania starannie wybranych pocztówek a jeszcze lepiej ich wysyłania do rodziny i znajomych będzie sukcesem tego blogu.Z żalem stwierdzam,że coraz trudniej jest znaleść na ulicznych stojakach ,ciekawą krajową pocztówkę,przeważa krzykliwa byle jakość.Chyba pozazdrościłem Pani ręcznych robótek bo w niedzielę wygrałem na Allegro licytację 5876068459 i spróbuję doprowadzić ten album do ładu.Proszę wejść na Allegro i zobaczyć to ,,cacko”. Wczoraj je odebrałem i narazie wietrzę.

      Polubienie

  1. Podaję sposób postępowania:W wyszukiwarce Google należy wpisać :Allegro Pocztówki.Otworzy się lista ,a na jej czele:Pocztówki-Allegro.pl-Więcej niż aukcje….Po kliknięciu na to.wyświetli się okienko z napisem:Czego szukasz a obok będzie:Pocztówki.Wystarczy w to okienko wpisać nr 5876068459.Wyświetli coś,w rodzaju ,że aukcja zakończona ale wystarczy przewinąć troszkę do góry i ukaże się zniszczony album.Kazimierz

    Polubienie

      1. Dziękuję za miłe słowa.Szkoda,że sprzedający zapodział dolną część metalowej ozdoby okładki albumu.Ale na początek dobre i to.Może w przyszłości uda mi się spotkać album kompletny tylko, że cena wówczas będzie zdecydowanie wyższa.

        Polubienie

  2. Witam Panie Kazimierzu. Dawno tu nie zaglądałam, a blog bardzo się rozrósł, to aż 42 odcinki. Bardzo ciekawie wybiera Pan tematy. Widać, że bardzo bogaty zbiór Pan posiada. Z zaciekawieniem czekam na następne.
    Ps. Przyznam się, że sama skopiowałam kilka co ciekawszych.

    Polubienie

  3. Bardzo spodobała mi się ta kolekcja pocztówek. Najbardziej przypadły mi do gustu kartki o numerach 4,5 i 6. Szczególnie ta szósta, ponieważ bardzo lubię chodzić po górach. „Pocztówki z humorem” to według mnie jeden z najciekawszych wpisów.

    Kinga

    Polubienie

Skomentuj

